Lezingen

Als enthousiast verzamelaar en preparateur vertel ik graag over mijn ervaringen. Dat doe ik via mijn website, maar ook via lezingen die ik geef.

Tijdens die lezingen komen mijn ervaringen als vrijwilliger bij Naturalis in de verschillende expedities naar Wyoming naar voren, maar ook de uitdagingen en de onderzoeksvragen die bij deze opgravingen spelen.

In ongeveer twee uur (desgewenst korter) geef ik een beeld van het reilen en zeilen van onze site in Wyoming: hoe run je een kamp?, hoe graaf je op?, wat is de geologische setting en met wat voor wetenschappelijke vraagstukken wordt er geworsteld.

Ook het prepareren van de vondsten in ons dinolab in Nederland krijgt aandacht.

Sander tijdens lezing april 2017 Contactdag GEA NGV

De afgelopen jaren heb ik lezingen gegeven voor:

2021

Oktober, Amethista Zaandam, “Fossielen Cap Blanc Nez, Frankrijk”.
Juni, R.K. Basisschool De Bijenkorf, 5 lessen“Dinosaurussen”.
Mei, Amethista Zaandam, “Triceratops expeditie update onderzoek”.

2020

Oktober, OBS De Waterlelie Zoetermeer, “Wat doet een paleontoloog?”.
Februari, Amethista Zaandam, “Triceratops expeditie 2019”.
Januari, Museum Natura Docet Denekamp, “Triceratops expeditie 2019”.

2019

Oktober, Lagere school De Zaaier, “Triceratops expeditie”.

2018

April, GEA Kring Nijmegen, “Triceratops expeditie 2017”.
April, NGV Kring Wageningen, “Triceratops expeditie 2017”.
Februari, Amethista Zaandam, “Triceratops expeditie 2017”.

2017

November, GEA Kring Leeuwarden, “Triceratops expeditie 2017”.
November, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Verkort “Triceratops expeditie 2017”.
Oktober, GEA Kring Middelburg, “Triceratops expeditie 2016”.
Mei, Museum Jeugd Universiteit, Paleo-pathologie.
April, Contactdag GEA-NGV Utrecht: “Triceratops expeditie 2016”.

2016

Natuurwacht Delft, “Triceratops expeditie 2015”.
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, “Triceratops expeditie 2015”.

2015

De Floriant, lagere school. “Het dinolab van Naturalis”.

2012 en 2013

De Floriant, lagere school. “De oudheid en fossielen zoeken”.